Expired : 18.06.18

“CIL4KA PUNYA ORANG!!” – PAKCIK TUA DIBELASAH, KENA PAKSA MAKAN DAGING BABI DI KHALAYAK RAMAI

Seorang warga emas yang menjual daging lembu di restoran milik keluarga traum4 dan ceder4 selepas dibeelasah ekstrem1s H1ndu di sebuah pasar basah.
Shaukat Ali, 68, merupakan salah seorang peniaga restoran di pasar dekat Assam, India. Menurut laporan, Shaukat yang menjual daging lembu telah menaikkan kemarahan kumpulan ekstremiis Hindu di sana kerana haiwan itu dianggap suci.
Bukan itu je, kumpulan tu juga paksa Shaukat yang beragama Islam makan daging b4bi depan khalayak ramai berdekatan dengan pasar. Video menunjukkan Shaukat diserang dan dikelilingi kumpulan itu mula tersebar di internet dan media sosial.
https://twitter.com/Muzakki82091009/status/1115269759312883712?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1115269759312883712&ref_url=http%3A%2F%2Fwww.awatttsyeikhh.com%2Fkena-makan-babinnnn%2F
Dalam video tu, Shaukat dilihat melutut dan dikelilingi lebih kurang 25 hingga 30 orang. Memang nampaklah masing-masing naik angin, yela daging lembu kan dorang tak boleh makan. Sama macam Islam, tak boleh makan daging babi.
“Kunyah daging (babi) tu dan telan sampai ke tekak kamu!” jeriit kumpulan extremiis tu.
Boleh nampak dari raut wajah, Shaukat ketakutaan dan terkejut dengan apa yang jadi. Katanya, dia tak pernah berdepan situasi macam tu semenjak bapanya mulakan perniagaan tu 35 tahun lepas.
https://twitter.com/Haafeez_ur/status/1115264195409469440?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1115264195409469440&ref_url=http%3A%2F%2Fwww.awatttsyeikhh.com%2Fkena-makan-babinnnn%2F
Rupanya, 3 hari sebelum dia kena serang tu, ada sekumpulan lelaki serang Shaukat dekat restoran dan tanya dekat mana dia simpan daging.
“Dulu saya simpan dalam bilik, tempat yang tak dapat dilihat. Mereka cari dan jumpa daging tu. Mereka rakam video. Lepas tu, saya takut dan terus pergi pejabat pengurus. Sejak tu, saya berhenti jual daging lembu.”
Lepas tu, dorang juga pergi seraang Kamal Thapa, pengurus pasar yang cuba back up Shaukat masa dibelaasah dan dipaaksa makan babi.
Menurut laporan, Shaukat dipuukul menggunakan kayu dan basikal dia pun habis haancur. Bukan tu je, sementara dia kena pukuul ada pula kumpulan lain yang rosaakkan restoran dia, haancurkan peralatan sebelum lari dengan makanan, periuk dan gas.
Sejak video tu vir4l, ramai netizen yang dikatakan berpihak kepada Shaukat. Masing-masing bagi pendapat dan difahamkan, penyembelihan lembu tidak dihalang dekat Assam. Cuma kalau nak sembelih lembu bawah umur 15 tahun, kena ada kebenaran dan permit.
“Daging lembu tidak diharamkan (untuk dijual) di Assam,” kata penduduk setempat.
Malah, ada juga beberapa restoran yang jual daging lembu dekat kawasan tu jadi perkara ni tak sepatutnya jadi masalah besar.
Siasatan kini sedang dijalankan oleh pihak polis dan beberapa orang telah ditahan untuk bantu siasatan. Keluarga Shaukat pula dikatakan masih traumaa serta dalam ketakutaan lepas apa yang berlaku.
“Kami sangat terganggu. Nyaawa Shaukat mungkin boleh terkorbaan disebabkan kumpulan tu. Saya tak pernah lihat kebenciaan kaum sebegini seumur hidup saya,” kata Rahman, adik Shaukat.
SUMBER : awatttsyeikhh.com

Norlida Ishak Shop