Expired : 18.06.18

Khasiat Air Rendaman Bendi Boleh Membuangkan Toksik Dan Menstabilkan Paras Gula Dalam Badan

Balik kampung haritu sembang dengan kawan atuk, umur dh 86 tahun tapi masih kuat lagi. Bela lembu, kambing, tanam nenas dan cili 5 ekar. Tiada penyakit seperti adik beradik dia yang lain. Tekanan darah ok, gula dalam darah ok, kencing manis tak ada, kolestrol rendah.


Bila aku tanya apa rahsia dia?


Dia kata dia cuma amalkan minum air rendaman bendi setiap hari sejak dia masuk umur 30 tahun. Aku pun dah masuk 4 series ni, jadi cuba la buat. Harini dah hari ke-3.


InshaAllah semoga aku istiqomah amalkan sampai bila-bila.


CARA MENYEDIAKAN AIR RENDAMAN BENDI



  1. Beli 1 ikat kacang bendi RM1 jer

  2. Potong halus (basuh dulu ya)

  3. Rendamkan 8-12 jam di dalam air mineral supaya lendir bendi tadi keluar (tak perlu rebus)

  4. Minum mcm biasa, air tak rasa apa-apa pun

  5. Bila air dah habis, rendam skali lagi (boleh buat sampai 2-3 kali, sampai likat lendir dia habis)

  6. Bendi tadi tu boleh la goreng kicap ke, rebus buat ulam ke atau letak dalam kari…tak membazir 
</div>
<script async src=
    Norlida Ishak Shop