Expired : 18.06.18

“Orang Tua Tu Lah Yang Mainkan Drum Untuk Lagu Isbella Dan…,” – Mamat Luah Rasa Buat Yazit, Mohon Peminat Ringkankan Beban

Pelawak Mamat Sepah awal semalam ada menitipkan dedikasi penghargaan dan rasa simpati buat pemain drum kumpulan rock legenda, Search iaitu Yazit yang kini sedang mend3rita dengan masalah kesihatan.


Malah, anaknya juga turut mempunyai masalah j4ntung sekali gus memerlukan kos rawatan yang tinggi.


Lalu kongsi Mamat, pertemuannya bersama bintang senior itu cukup menjentik emosi.


“Dlm keadaan hati yang sedih, tetiba terlihat gambar seseorang yang macam penah di kenali,mungkin pada zaman ini ramai yang tak berapa nak kenal,tapi pada aku dia tetap dikenali sepanjang zaman..rasanya rata-rata tau melodi lagu isabella dari kumpulan search,tapi kite akan lebih cenderung pada vokalisnya,tak di nafikan memang vokalisnya hebat.


“Tapi cuba kita dengarkan pula ketukan drum dari lagu isabella tu pulak?? Sape yag pukvl drum tu??? Yeee orang tua dalam gambar tu la yang memainkan drum untuk lagu isabella dan lagu-lagu search di dalam album-album search..tatkala dimamah usia ni pelbagai dugaan melanda abang yazit ahmad,minggu lepas saya jmpe beliau,beliau masih mampu tersenyum walaupun aku nampak seribu satu cerita di sebalik senyuman itu,tapi siapalah aku untuk menyelongkar cerita beliau???,” tulisnya.


Bahkan, Mamat turut mend3dahkan dia ada menerima kiriman WhatsApp daripada pemuzik berkenaan.


“Aku salam beliau dan terus berlalu pergi..esok pagi juga dia wasap aku dengan kata “Salam mamat? Terima kasih daun keladi ????”…aku tak jawab ape-ape pun sebab aku rasa dia lagi banyak berbudi pada aku,dari kecil sampai ke besar kamu telah hiburkan aku dengan lagu-lagu dari kumpulan kamu.


“Sepatutnya aku yang kena ucapkan terima kasih pada kamu..tapi aku rasa masih belum cukup utk ucapan tu jika aku tidak mngajak teman2-teman aku untuk membantu beliau yang sedang dilanda seribu satu natijah di dalam hidup beliau.


“Beliau mnghid4p pnyakit buah pinggang,manakala anak lelaki beliau mnghid4p pnyakit j4ntung dan memerlukan kos sehingga rm40 ribu..apakata kite hulurkan bantuan sorang rm10 kepada beliau untuk meringankan beban abang yazit sekeluarga..smoga allah permudahkan urusan beliau dan kita sekeluarga…ameen..

YAZIT AHMAD. acc no mybank014271219687,” tulis Mamat panjang lebar.




 












View this post on Instagram



















 


Dlm keadaan hati yg sedih, tetiba terlihat gambar seseorg yg mcm pnah di kenali,mngkin pd zaman ini ramai yg xbrapa nk knal,tp pd aku dia tetap diknali sepanjang zaman..rsa nya rata2 tau melodi lagu isabella dri kumpulan search,tp kite akn lebih cenderung pd vokalisnya,x di nafikan mmg vokalisnya hebat..tp cuba kita dgr kan pula ketukan drum dri lagu isabella tu pulak?? Sape yg pukul drum tu??? Yeee org tua dlm gambar tu la yg memainkan drum utk lagu isabella dan lagu2 search di dlm album2 search..tatkala dimamah usia ni pelbagai dugaan melanda abg yazit ahmad,mnggu lpas sya jmpe beliau,beliau msih mampu tersenyum walaupun aku nmpak seribu satu cerita di sebalik senyuman itu,tp siapalah aku utk menyelongkar cerita beliau??? Aku salam beliau dan trus berlalu pergi..esok pagi juga dia wasap aku dgn kata “Salam mamat? Terima kasih daun keladi ????”…aku x jwb ape2 pn sbb aku rsa dia lg byk berbudi pd aku,dri kecil smpi ke besar kamu telah hiburkan aku dgn lagu2 dri kumpulan kamu..sptotnya aku yg kna ucapkan trima ksih pd kamu..tapi aku rsa msih blm ckup utk ucapan tu jika aku tidak mngajak teman2 aku utk mmbantu beliau yg sedang dilanda seribu satu natijah di dlm hidup beliau..beliau mnghidap pnyakit buah pinggang,manakala anak lelaki beliau mnghidap pnyakit jantung dan memerlukan kos sehingga rm40k..apakata kite hulurkan bantuan sorg rm10 kpd beliau utk meringankan beban abg yazit sekeluarga..smoga allah permudahkan urusan beliau dan kita sekeluarga…ameen.. YAZIT AHMAD acc no mybank 014271219687 #sparkmalaysianclub #gatherasbrothers #sparkjohor


A post shared by Mamat sepah (@mamatsepah) on




 


Posting berkenaan turut direpost kembali pelakon dan penyampai radio, Sharifah Shahirah.


Foto: Instagram Mamat Sepah


Sumber : Media Hiburan


Norlida Ishak Shop