Expired : 18.06.18

Penemuan Raksasa Laut di New Zealand Kelihatan di Aplikasi Google Earth.


Baru-baru ini seorang jurutera bernama Pita Witehira mendedahkan bahawa ia mencari objek aneh di perairan Oke Bay, New Zealand. Objek tersebut ia temukan saat sedang menggunakan Google Earth.

Menurut Pita Witehira, apa yang dilihatnya seperti penglihatan seekor raksasa laut . Ia beralasan bahawa penampakan tersebut terlalu besar untuk saiz ikan yu dan terlalu cepat untuk pergerakan paus.





Pita Witehira yakin objek yang dilihatnya itu juga bukan sebuah kapal. Perkara itu dibuktikan dari tidak adanya buih putih yang biasanya menyertai pergerakan kapal laut.

Dugaan sementara pemerhatian tersebut adalah raksasa laut , Loch Ness atau Nessie. Raksasa yang hingga kini belum berjaya dikenalpasti oleh para saintis. Berdasarkan gambar yang pernah diambil oleh Dr.Robert Kenneth Wilson pada 19 April 1934, raksasa itu mempunyai kepala yang kecil dengan leher yang panjang.

Sebelum ini, pada 2013 lalu seorang jurugambar amatur bernama David 'Crusty' Herron juga mengaku pernah mengambil gambar bayangan Nessie. Namun saat itu ia memotretnya di lepas pantai Pulau Magnetic Australia.