Expired : 18.06.18

“Sebak Sebab Akhirnya Saya Berkahwin Dan…,” – Air Mata Elly Mazlein Tumpah, Cikgu Azlan Janji Sehidup Semati


“Saya sebak sebab tidak sangka akhirnya saya berkahwin dan bertemu dengan insan yang tahu menjaga hati.” Itu luahan rasa penyanyi dan pelakon, Elly Mazlein apabila ditanya mengenai apakah perasaannya apabila bergelar isteri kepada lelaki pujaan hati, Mohamad Azlan Che Noh, semalam.


Sekali lafaz, pasangan itu sah bergelar suami isteri dan Elly Mazlein yang mesra disapa Kak Lina kembali menjadi suri hati seseorang selepas bergelar ibu tunggal lebih tiga tahun sebelum ini.


“Dia ibaratnya memberi kepercayaan buat saya untuk bercinta semula. Dia telah korbankan macam-macam dan saya rasa dialah yang membuatkan diri ini terbuka hati.


“Sebelum ini memang tidak mahu (bercinta lagi) dan bila kenal dengan cikgu, dia berikan keyakinan untuk bercinta semula. Susah pada awalnya kerana saya memang tidak boleh. Kemudian dia tidak pernah putus asa dan alhamdulillah, terbuka hati untuk terimanya,” kata Elly kepada MH.


Bintang Kampung People ini juga pada masa sama akui, cikgu paling rapat dengan anaknya, Putri Sara Sephia dan bapa, Syed Hanafi Syed Abdullah.


“Dia juga sangat rapat dengan Sephia dan abah. Itu yang buatkan saya lebih jatuh cinta padanya. Selain itu, dia juga turut menghargai dan menjaga keluarganya dengan baik.


“Saya pernah tanya mengenai apakah yang dilakukan apabila setiap bulan dia dapat gaji. Pertama dia cakap, dia berikan pada ibu bapanya dan jumpa itu, dia beritahu dengan jujur.


”Lazimnnya, kita faham kadang-kadang tiada sapa yang nak mengaku beri berapa banyak untuk orang tua. Akan tetapi kejujurannya itu buatkan saya kagum.


”Dia juga tidak malu untuk berkongsi mengenai latar belakang dan sebagainya. Saya cakap padanya… saya tidak minta semua itu. Saya hanya harapkan seorang suami yang boleh jaga saya dan anak sekeluarga. Ifu sahaja,” jelasnya lagi.


Sementara itu, suaminya turut melafazkan kata janji buat Elly. Pasangan itu berkata demikian ketika ditemui sesi malam berinai, sehari sebelum berkahwin.


Terdahulu, pasangan ini mengikat tali pertunangan pada 17 Disember tahun lalu.


Elly pernah berkahwin dengan pengarah Azmi Hatta dan dikurniakan cahaya mata, Putri Sara Sefhia Azmi sebelum bergelar ibu tunggal selama tiga tahun.