Expired : 18.06.18

Selebriti Dan Artis Di Malaysia Yang Pilih Untuk Memeluk Islam Tetapi Ramai Tidak Tahu

Senarai Artis Malaysia Yang Telah  Memeluk Islam Yang Ramai Tak Tahu.


Ramai artis malaysia yang memeluk agama islam. Sebagai seorang muslim, memang tidak dapat dinafikan perasaan gembira apabila menerima saudara baru yang memeluk agama Islam. Ini baru golongan selebreti belum dikira ahli perniagaan dan orang perseorangan yang lain.
Apapun kita bersyukur kerana mereka-mereka ini adalah golongan yang terpilih. Semoga kehidupan mereka selepas ini menurut landasan agama.


1. Tiara Jacquelina



Tiara Jacquelina telah memeluk agama Islam pada tahun 1993.


2. Adam Corrie



Adam Corrie telah memeluk agama Islam pada tahun 2007.


3. Marion Caunter



Marion Caunter telah memeluk agama islam pada tahun 2010.


4. Daphne Iking



Daphne Iking telah memeluk agama Islam pada tahun 2010.


5. Anuar Chew Kim Wah



Anuar Chew Kim Wah memeluk agama Islam pada tahun 2013.


6. Raisyyah Rania Yeap



Raiyysah Rania telah memeluk agama Islam pada tahun 2014. Umumnya ramai yang mengetahui bahawa Raisyyah Rania Yeap atau nama lama dikenali sebagai Felixia Yeap pernah menjadi model telah memeluk Islam dan yang menjadi kejutan bberapa bulan sebelum memeluk islam dia telah mula belajar sedikit demi sedikit tentang apai itu Islam dan antara yang menjadi tumpuan kerana dia bermula berhijab sebelum memeluk islam lagi.


7. Marsha Milan Londoh



Marsha telah memeluk agama Islam pada tahun 2015.


8. Stacy



Stacy telah memeluk agama Islam pada tahun 2015. Alhamdulillah semoga mereka diberi bimbingan oleh pasangan masing-masing. Semoga hari mendatang akan lebih ramai lagi artis malaysia dan bukan arits yang akan memeluk Agama Islam.


Kisah Hidayah Mualaf, Datang dari Tempat dan Sebab Tak Terduga.“Bagaimana Anda memeluk Islam? Ada peristiwa apa yang membuat Anda menjadi Muslim?” Ini kisah mualaf yang menemukan hidayah.


Dream – Pertanyaan ini sering diajukan kepada mereka yang hijrah ke Islam. Tapi jawaban yang keluar umumnya seperti ini, saya jatuh cinta pada Islam karena terpesona dengan kemerduan azan. Atau memeluk Islam setelah melihat video debat antaragama. Seringkali juga terdengar alasan bermimpi bertemu pria jubah putih dengan tangan bercahaya.


” Hidayah Allah SWT datang dengan berbagai cara dan penerimaan hidayah oleh non-Muslim pun tergantung pada kesiapannya,” kata Ustaz Naser dari Malaysia.


Ustaz Naser menceritakan kisahnya. Dia memiliki bibi, seorang Tionghoa yang memeluk tiga agama, Budha, Tao dan Konghucu. Bibi itu sudah tinggal dengan sang ustaz lebih 30 tahun hingga saat ini.


Bibi Ustaz Naser itu tidak menikah. Dalam kesehariannya, Ustaz Naser memenuhi kebutuhan hidupnya sehari-hari. Meski begitu, sampai hari ini, dia belum juga memeluk Islam.


” Semua metode dakwah telah saya gunakan kepadanya. Tapi saya masih gagal! Mengapa? Saya tidak tahu. Saya telah berdoa dan saya telah menghadirkan pendakwah-pendakwah yang hebat tapi tetap saja dia belum memeluk Islam. Apa makna dari semua ini?,” kata dia dilansir Dream dari laman Sinar Harian.


Kisah seperti itu mengingatkan ustaz pada kisah paman Nabi Muhammad, Abu Thalib. Dia tidak memeluk Islam bahkan setelah keponakannya menjadi Nabi dan pendakwah terhebat.
Tak hanya satu kisah, Ustaz Naser membagi kisah-kisah keislaman lainnya.


Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih .


Alhamdulillah moga makin ramai artis Malaysia mahupun luar negara yang akan memeluk Islam InsyaAllah… aamiin


Norlida Ishak Shop